1. Home
  2. Specialisten
  3. Marel Baak

Marèl Baak Toegevoegd notaris Ondernemingsrecht

Neem vrijblijvend contact op Telefoon 026 365 55 57 E-mailadres Stuur mij een e-mail Social

Over Marèl Baak

Biografie

Marèl Baak is toegevoegd notaris bij Dirkzwager. Sinds 2002 is zij is werkzaam op de notariële sectie Ondernemingsrecht op ons kantoor Arnhem. Binnen deze sectie heeft zij zich verder gespecialiseerd op het gebied van fusies en overnames, herstructureringen, de praktijk voor directeuren/grootaandeelhouders en ondernemingsrecht voor de sectoren Zorg & Onderwijs.

Functie(s)

2021 Toegevoegd notaris, Dirkzwager
Ondernemingen, Onderwijs, Zorg Fusies & Overnames, Joint Ventures, Ondernemingsrecht & Vennootschapsrecht, Participaties Ondernemingsrecht algemeen, DGA, Onderwijs, Zorg Dirkzwager - Velperpoort
Velperweg 1
6824 BZ Arnhem
1998 Kandidaat-notaris - Senior, Dirkzwager

Gewerkt aan

Opleiding(en)

1999 2002 Notarieel Recht, Universiteit Nijmegen
1993 1997 HEAO Management Economie en Recht, Arnhem

Talen

Nederlands, Engels, Duits

Events

Delen of opslaan

Kennis geschreven door Marèl Baak

1 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 82

Aandachtspunten bij fusies en overnames in de zorg: het proces van de juridische fusie

Bij fusies en overnames in de zorgsector komt veel kijken. Sectorspecifieke regels stellen partijen voor tal van specifieke juridische vraagstukken en uitdagingen. In de blogreeks ‘Aandachtspunten bij fusies en overnames in de zorg’ gaan wij in op specifieke aspecten die spelen bij fusie en overnames in de zorgsector. Dit artikel van de artikelenreeks ‘Aandachtspunten bij fusies en overnames in de zorg’ gaat over het proces van de juridische fusie.

Bestuur en Toezicht-Weetje nr. 10: ontstentenis en belet

Op 10 november 2020 heeft de Eerste Kamer het Wetsvoorstel Wet bestuur en toezicht rechtspersonen (Wbtr) aangenomen. De Wbtr is op 1 juli 2021 in werking getreden. De invoering heeft lang op zich laten wachten. We zullen uw geheugen opfrissen door het plaatsen van korte berichten op deze kennispagina over de relevante wijzigingen.

Bestuur en Toezicht-Weetje nr. 9: meervoudig stemrecht

Op 10 november 2020 heeft de Eerste Kamer het Wetsvoorstel Wet bestuur en toezicht rechtspersonen (Wbtr) aangenomen. De Wbtr is op 1 juli 2021 in werking getreden. De invoering heeft lang op zich laten wachten. We zullen uw geheugen opfrissen door het plaatsen van korte berichten op deze kennispagina over de relevante wijzigingen.

Bestuur en Toezicht-Weetje nr. 5: aansprakelijkheid in geval van faillissement

Op 10 november jl. heeft de Eerste Kamer het Wetsvoorstel Wet bestuur en toezicht rechtspersonen (Wbtr) aangenomen. De Wbtr treedt op 1 juli 2021 in werking. De invoering heeft lang op zich laten wachten. We zullen uw geheugen opfrissen door het plaatsen van korte berichten op deze kennispagina over de relevante wijzigingen.

Bestuur en Toezicht-Weetje nr. 4: Ontslag en bestuursverbod

Op 10 november jl. heeft de Eerste Kamer het Wetsvoorstel Wet bestuur en toezicht rechtspersonen (Wbtr) aangenomen. De Wbtr treedt op 1 juli 2021 in werking. De invoering heeft lang op zich laten wachten. We zullen uw geheugen opfrissen door het plaatsen van korte berichten op deze kennispagina over de relevante wijzigingen.

Bestuur en Toezicht-Weetje nr. 1: Doel, inhoud en inwerkingtreding Wbtr

Op 10 november jl. heeft de Eerste Kamer het Wetsvoorstel Wet bestuur en toezicht rechtspersonen (Wbtr) aangenomen. De Wbtr zal op 1 juli 2021 in werking treden. De invoering heeft lang op zich laten wachten. We zullen uw geheugen opfrissen door het plaatsen van korte berichten op deze kennispagina over de relevante wijzigingen.

Zorgvrijstelling vennootschapsbelasting: zijn de statuten en de governance van uw zorginstelling vóór 1 januari 2021 op orde?

In de besluiten van 20 december 2018 en 25 november 2019 heeft de Staatssecretaris van Financiën voorwaarden opgenomen met betrekking tot de toepassing van de zorgvrijstelling in de vennootschapsbelasting door zorginstellingen. Hieronder vallen ook zorginstellingen die (ook) gebruik maken van een of meerdere zorg-BV’s. Bestaande zorginstellingen krijgen tot en met 31 december 2020 de gelegenheid hun statuten en governance overeenkomstig deze besluiten aan te passen, waardoor de zorgvrijstelling ook na deze datum van toepassing blijft. In onze artikelen van 1 maart 2019 en 10 januari 2020 is hier op ingegaan. In dit artikel wordt een samenvatting gegeven van de voorwaarden van de zorgvrijstelling en komt het overgangsregime aan bod.

De fysieke ledenvergadering in tijden van Corona

Het coronavirus heeft ons behoorlijk in de greep. Op diverse gebieden bestaat onduidelijk hoe met de diverse maatregelen en de gevolgen om te gaan. Zo ook op het gebied van de vereniging. Moet een algemene vergadering nog fysiek plaatsvinden en wat zijn de alternatieven?

1 2 3 4 5 6 7