Op 4 september, 9 oktober en 13 november 2019 organiseert Dirkzwager voor afnemers én leveranciers van IT-diensten (voor zowel juristen als niet-juristen) een drietal workshops over IT-contracten. Afgelopen voorjaar (9 april) organiseerden wij een algemeen seminar IT-contracten. Daarbij gingen wij in op IT-contracten maken, IT-contracten uitvoeren en IT-geschillen oplossen. Tijdens dat seminar stonden vooral het aanbrengen van structuur en onze ervaringen als advocaten centraal.
Komend najaar gaan wij tijdens drie workshops de volgende thema’s samen met u uitdiepen:
- 4 september 2019 - IT contracten maken: risico inventarisatie (met Koen Christianen, klik hier voor informatie & aanmelden voor deze workshop
- 9 oktober 2019 - IT-contracten managen: procesverloop en omgaan met incidenten (met Mark Jansen)
- 13 november 2019 - IT-geschillen: welke ontwikkelingen zijn er het afgelopen jaar geweest? (met Ernst-Jan van de Pas, klik hier voor informatie & aanmelden voor deze workshop)
De bedoeling is om samen aan de slag te gaan, discussie te voeren en de handen uit de mouwen te steken. Wij verwachten dan ook een actieve houding van de deelnemers en de nodige input. Wij bieden u de gelegenheid om uw inzichten met ons en met andere deelnemers te delen. Onder leiding van een gespecialiseerde advocaat proberen wij dan gezamenlijk te komen tot werkbare oplossingen en inzichten.
Inhoud van de workshop van 9 oktober 2019
IT-contracten managen: procesverloop en omgaan met incidenten
Een goed contract moet niet in een la verdwijnen. Goed project- en contractmanagement is essentieel bij het uitvoeren van een IT-project, of dit nu gaat om de ontwikkeling van maatwerk (al dan niet via Agile) of het implementeren van standaard software. Incidenten tussen leveranciers en afnemers kunnen echter om allerlei redenen ontstaan. Al is het maar omdat een IT-project doorgaans een inspanning van zowel de leverancier als de afnemer vergt. Hoe ga je om met voortschrijdend inzicht? Hoe voorkom je dat een project op drift raakt door floating specs of anderszins? En hoe zorg je ervoor dat de onderlinge relatie tussen leverancier en afnemer niet onnodig onder spanning komt te staan? Onder leiding van Mark Jansen staan we uitgebreid stil bij onze ervaringen uit de praktijk en zoeken wij samen met u naar praktische oplossingen voor veelvoorkomende problemen.