Tijdens het seminar reclamerecht voor bedrijven op donderdag 16 februari 2023 om 14:00 uur, gaan onze specialisten Lorena van den Berg en Joost Becker in op de vele regels die aan reclame worden gesteld.
Wat is reclame?
Reclame is juridisch gezien een zeer breed begrip. Onder reclame vallen uitingen op eigen websites, via platforms van derden, zoals Google en andere advertentie-netwerken, en op social media (via influencers). Ook producten, verpakkingen, advertenties, en andere marketingtools voor de aanprijzing van waren en diensten, vallen onder de regels van het reclamerecht.
Marketing en branding
Wij gaan onder meer in op de wettelijke kaders voor misleidende reclame en vergelijkende reclame, op keyword advertising (adwords) en andere vormen van (on)geoorloofde concurrentie via reclame. Daarnaast behandelen wij het reclame maken via social media en het inzetten van influencers. Ook behandelen wij enkele regels omtrent het maken van reclame op platforms als Bol.com door middel van EAN Codes. Tijdens dit seminar wordt ook ingegaan op de ‘Leidraad Duurzaamheidsclaims’ van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en de ‘Reclamecode Social Media & Influencer Marketing 2022’ van de Stichting Reclame Code en de Mediawet.
Reclamemakers
U besteedt veel zorg aan de manier waarop u producten en diensten aanprijst. Als reclamemaker is het daarom belangrijk om te weten wat wel en niet mag. U wilt enerzijds niet benadeeld worden door de concurrentie, of anderzijds worden beschuldigd van misleiding.
Een juridisch beleid op de inhoud van reclame-uitingen is ook aan te bevelen, omdat dat afstraalt op uw onderneming. Daarom behandelen wij niet alleen de reclameregels waar u aan moet voldoen, maar geven u ook concrete tips voor uw business.