Events Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht, 2e helft 2022
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
Een bedrijfsgeheim is informatie die geheim is met handelswaarde en waarvoor vertrouwelijkheidsmaatregelen zijn getroffen, zoals een geheimhoudingsbeding.
Steeds meer bedrijven gebruiken influencers om reclame te maken voor producten. Bedrijven dienen rekening te houden met de regels op het gebied van oneerlijke handelspraktijken bij de marketing van producten die bedoeld zijn voor consumenten
Voor de eerste helft van 2022 staan de volgende events voor u op het programma.
Bij inbreuk op intellectueel eigendomsrecht wordt vaak een sommatiebrief met onthoudingsverklaring verstuurd, of ontvangen. Hoe gaat u hier mee om?
Heeft de Mediawet gevolgen voor de handelwijze van vloggers en influencers op YouTube? Zo ja, wat zijn de gevolgen voor het maken van (sluik)reclame?
Rick van de Westelaken vordert dat nepadvertenties met zijn naam en portret worden geweerd van Facebook. Facebook voert aan dat zij al voldoende maatregelen neemt om nep-bitcoin advertenties met bekende Nederlanders te weren. De Rechtbank volgt het betoog van Facebook, maar oordeelt wel dat Facebook identificerende gegevens van de adverteerder(s) moet afgeven.
Het reclamefilmpje op Instagram om de verspreiding "van respiratoire virussen” te helpen stoppen, is niet strijdig met de Nederlandse Reclame Code (NRC).
“CORONAVIRUS: LAAT JE NIET GEK MAKEN!!” zo luidt een reclame op Facebook, die Zilver als een effectief middel tegen het Coronavirus aanprijst. Dit mag niet.
Crossfit Inc. probeert de komst van ‘The CrossBox’ door de Vereniging van Exclusieve Sportcentra (VES) tegen te houden. Lukt dat of niet?
Wanneer gaat een reclame-uiting op social media 'gepaard met onjuiste informatie'? Geldt dat ook voor de (onjuiste) vermelding van de productsamenstelling? Wordt de advertentie daardoor ook steeds misleidend geoordeeld?
Misleidende reclame met prijzen is wettelijk niet toegestaan. Ook de Nederlandse Reclame Code (NRC) verbiedt misleidende prijsreclame. Onlangs is een klacht toegewezen tegen een reclame van KLM waarin zij adverteerde met prijzen voor haar retourtickets tijdens de Werelddeal Weken.