Reclamerecht: 'elektrisch rijden' misleidend voor hybride auto's?
Beoordeling misleidende reclame; is reclame voor de “Nissan Qashqai met e-Power” misleidend door de suggestie dat deze auto volledig elektrisch is?
Beoordeling misleidende reclame; is reclame voor de “Nissan Qashqai met e-Power” misleidend door de suggestie dat deze auto volledig elektrisch is?
Er komt Europese regelgeving over deepfakes. Vraag daarbij is wanneer het gebruik van dit soort AI illegaal is en schending van portretrecht ?
In een recent merkengeschil is het merkhouder TikTok gelukt de inschrijving van TIC TAC K.O. tegen te houden, met een beroep op verwarringsgevaar...
In deze podcast vertellen onze intellectueel eigendomsrecht advocaten Joost Becker en Lorena van den Berg jullie alles over het modellenrecht. Zij bespreken onder andere wat een model is, hoe je een model kunt verkrijgen en wat je kunt doen bij een inbreuk. Ook staan zij stil bij praktijkvoorbeelden en de toekomstige Europese regelgeving inzake het modellenrecht die het mogelijk maakt om digitale modellen te registreren.
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
Een bedrijfsgeheim is informatie die geheim is met handelswaarde en waarvoor vertrouwelijkheidsmaatregelen zijn getroffen, zoals een geheimhoudingsbeding.
Google en Twitter zijn niet aansprakelijk voor nepadvertenties waarin Jort Kelder wordt genoemd en te zien is, maar Google moet wel identificerende gegevens afgeven.
Software kan worden beschermd door verschillende rechten van intellectueel eigendom, waaronder auteursrecht. Wat houdt dit in?
Het maken van reclame voor gratis producten is niet altijd toelaatbaar. Voor diensten geldt hetzelfde, blijkt uit een recente uitspraak.
Voor de eerste helft van 2022 staan de volgende events voor u op het programma.
Ondernemers gebruiken domeinnamen als vindplaats op internet voor hun website(s) en vaak als voor e-mail en op social media. Domeinnaamrecht is echter geen op zichzelf staand recht...
In 2021, the Dutch Ministry of the Interior published a code of conduct for online political advertisements, aiming to bring transparency to online marketing for political parties