1. Home
  2. Kennis

Onze kennis Sterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
3 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 3

Ontslag na (vakantie)foto’s op Facebook

Eerder schreef ik over een ontslagzaak uit mijn eigen praktijk naar aanleiding van uitlatingen door de werknemer op het social medium Hyves. Nadien heeft zich in mijn praktijk ook een ontslag voorgedaan waarbij de werknemer gebruikmaakte van het social medium Facebook. Het ging om een zieke werknemer waarvoor een re-integratietraject moest worden opgezet. Conform het advies van de bedrijfsarts had de werkgever een plan van aanpak opgesteld. De werknemer had hiertegen bezwaar, omdat zij zich n...

Fataal Hyves-bericht na 15 jaar dienstverband

Een aantal jaar geleden heb ik in mijn eigen rechtspraktijk ervaren hoe gevaarlijk een berichtje op social media (in dit geval Hyves) kan zijn. Het ging om een werknemer met een dienstverband van bijna 15 jaar bij een middelgrote organisatie. Binnen het team waarin de werknemer werkzaam was, ging het al geruime tijd niet goed. Het team functioneerde als geheel slecht als gevolg van moeizame communicatie en samenwerking. Ook het (gedwongen) vertrek van een aantal collega’s speelde hierbij een...

Social media, een overzicht

Ook in 2012 hebben Nederlanders weer massaal gebruik gemaakt van social media, zo blijkt uit een overzicht op de website marketingfacts. Specifieke wet- en of regelgeving over het gebruik van sociale media in arbeidsrechtelijk perspectief is er echter (nog) niet. In dit artikel wordt uiteengezet of dit wel wenselijk of nodig is.Social mediaDe ‘artikel 29 Werkgroep’, een onafhankelijk advies- en overlegorgaan van Europese privacytoezichthouders, definieert sociale media als volgt:‘SNS can broa...