1. Home
  2. Kennis

Onze kennis Sterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
5 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 86

Merkbescherming van cosmetica producten

De merkbescherming van cosmetica vergt strategische procesvoering, zeker wanneer partijen in elkaars vaarwater zijn geraakt. Dit blijkt uit een recente uitspraak over Medex.

Het gebruik van AI in de wetenschap

Artificial Intelligence (AI) wordt steeds vaker gebruikt en zal de komende jaren een steeds grotere rol krijgen. Programma’s als ChatGPT kunnen scherpe teksten schrijven en software als Power BI analyseert data razendsnel. AI biedt studenten en wetenschappers nieuwe kansen, maar brengt ook grote risico’s mee. Welke regels gelden er voor het gebruik van AI in de wetenschap? En hoe bewaakt u als onderzoeker, onderwijsinstelling of onderzoeksinstelling uw wetenschappelijke integriteit?

Onrechtmatig gebruik van Google Ads?

Wanneer is het gebruik van Google Ads of AdWords onrechtmatig? Mag je een merk- of handelsnaam van een ander kopen?

Naleving van regels over webshops: de rechter beoordeelt steeds actiever

Het Europese consumentenrecht is streng, heel streng. In een woud van verschillende wetten, die vaak ingewikkeld en soms zelfs tegenstrijdig zijn, moet je als exploitant van een webshop aan allerlei voorschriften en informatieplichten voldoen. In de rechtspraak signaleer ik de trend dat rechters de naleving steeds strenger en ook proactief ('ambtshalve') toetsen. Wat zijn de risico's?

Influencer marketing: een oneerlijke handelspraktijk? 

Steeds meer bedrijven gebruiken influencers om reclame te maken voor producten. Bedrijven dienen rekening te houden met de regels op het gebied van oneerlijke handelspraktijken bij de marketing van producten die bedoeld zijn voor consumenten

1 2 3 4 5 6
...
8