BREAKING: KLM veroordeeld voor greenwashing
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
Een deelnemer aan een aanbestedingsprocedure klaagt online, via LinkedIn, dat er niet zou zijn gekeken naar Europese regelgeving. Kan de partij die de aanbesteding wint, met succes een verbod op het doen van deze uitingen vorderen?
In de afgelopen jaren zijn drie zaken tegen social media-platform TikTok gestart. In deze massaschadeclaims wordt de vraag gesteld of TikTok de privacy van kinderen en volwassenen schendt, of de algemene voorwaarden van TikTok onwettig zijn, en of TikTok honderdduizenden Nederlanders een schadevergoeding moet betalen. Waar gaat deze zaak precies over? En wat vindt de rechter hiervan? In dit blog leg ik alles uit over de miljardenclaims tegen TikTok.
Welke juridische eisen zijn er voor prijsreclame? En wat als er een verkeerde prijs wordt vermeld in reclame?
Begin december heeft de Europese Unie dan eindelijk een politiek akkoord bereikt over de AI Act. Deze wet zal grote veranderingen met zich brengen voor de toekomst van AI. De AI Act is echter onderdeel van een veel groter pakket aan AI-, data- en cyberwetgeving vanuit de EU. Veel van die wetten zijn minstens net zo interessant als de AI Act. Op welke moet u als bedrijf gaan letten? En op welke regels kunt u zich alvast voorbereiden?
Platforms dienen heden ten dage als online marktplaatsen, voor de verkoop en promotie van allerlei producten, waaronder namaak. De vraag is wat de merkhouder hiertegen kan.
Het voorstel voor de Green Claims Directive is onderdeel van de Europese Green Deal en beoogt milieuclaims en duurzaamheidsclaims te reguleren. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben. In dit blogartikel vertellen we u er meer over.
Al eerder stonden het horlogemerk Hamilton en Lewis Hamilton, 7-voudig wereldkampioen Formule 1, tegenover elkaar. Hij probeert zijn naam voor onder meer merchandising artikelen alsook horloges vast te leggen als merk.
In de afgelopen jaren heeft de Europese Unie (EU) zich ingezet voor de regulering van de digitale wereld. Het doel is om burgers meer controle te geven over hun gegevens en om grote bedrijven striktere regels op te leggen. De Data Act geeft nieuwe regels voor de toegang tot data, het opeisen van data door de overheid en het overstappen tussen clouddiensten. Wat houdt deze wet precies in? En misschien nog wel belangrijker: wat betekent dit voor u en uw bedrijf?
De merkbescherming van cosmetica vergt strategische procesvoering, zeker wanneer partijen in elkaars vaarwater zijn geraakt. Dit blijkt uit een recente uitspraak over Medex.
Begin juni heeft de Nederlandse privacytoezichthouder aangekondigd dat ze nieuw beleid gaat hanteren voor het berekenen van boetes. Onder deze nieuwe regels kan een boete fors hoger uitvallen dan vroeger. Wat kunnen organisaties nu verwachten bij een schending van de AVG?
Het opeisen van een model of recht op een ontwerp is wettelijk geregeld. De daartoe gerechtigde kan dit in een juridische procedure laten vaststellen.