BREAKING: KLM veroordeeld voor greenwashing
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
Een deelnemer aan een aanbestedingsprocedure klaagt online, via LinkedIn, dat er niet zou zijn gekeken naar Europese regelgeving. Kan de partij die de aanbesteding wint, met succes een verbod op het doen van deze uitingen vorderen?
Welke juridische eisen zijn er voor prijsreclame? En wat als er een verkeerde prijs wordt vermeld in reclame?
Platforms dienen heden ten dage als online marktplaatsen, voor de verkoop en promotie van allerlei producten, waaronder namaak. De vraag is wat de merkhouder hiertegen kan.
Het voorstel voor de Green Claims Directive is onderdeel van de Europese Green Deal en beoogt milieuclaims en duurzaamheidsclaims te reguleren. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben. In dit blogartikel vertellen we u er meer over.
Al eerder stonden het horlogemerk Hamilton en Lewis Hamilton, 7-voudig wereldkampioen Formule 1, tegenover elkaar. Hij probeert zijn naam voor onder meer merchandising artikelen alsook horloges vast te leggen als merk.
De merkbescherming van cosmetica vergt strategische procesvoering, zeker wanneer partijen in elkaars vaarwater zijn geraakt. Dit blijkt uit een recente uitspraak over Medex.
Op 10 juli 2023 zijn nieuwe Europese regels in werking getreden over de definitie van hernieuwbare waterstof. De regels zijn rechtstreeks van toepassing in Nederland. In dit blog leg ik uit wanneer waterstof ‘hernieuwbaar’ is en wat dit betekent voor de praktijk.
Het opeisen van een model of recht op een ontwerp is wettelijk geregeld. De daartoe gerechtigde kan dit in een juridische procedure laten vaststellen.
Een executiegeschil kan worden gestart over de vraag of dwangsommen zijn verbeurd die eerder door de rechter zijn opgelegd. Wij bespreken de kaders.
Beoordeling misleidende reclame; is reclame voor de “Nissan Qashqai met e-Power” misleidend door de suggestie dat deze auto volledig elektrisch is?
Er komt Europese regelgeving over deepfakes. Vraag daarbij is wanneer het gebruik van dit soort AI illegaal is en schending van portretrecht ?