Events Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht, 2e helft 2022
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
Een bedrijfsgeheim is informatie die geheim is met handelswaarde en waarvoor vertrouwelijkheidsmaatregelen zijn getroffen, zoals een geheimhoudingsbeding.
Steeds meer bedrijven gebruiken influencers om reclame te maken voor producten. Bedrijven dienen rekening te houden met de regels op het gebied van oneerlijke handelspraktijken bij de marketing van producten die bedoeld zijn voor consumenten
De Eerste Kamer heeft vandaag het wetsvoorstel modernisering consumentenbescherming aangenomen, dat een 'verbod' op het plaatsen van nepreviews introduceert. De wet treedt per 28 mei 2022 in werking.
Voor de eerste helft van 2022 staan de volgende events voor u op het programma.
Oneerlijke handelspraktijken kunnen nadelig zijn voor de mededinging; consumenten én concurrenten kunnen eronder lijden. Welke sancties zijn er mogelijk?
In 2021, the Dutch Ministry of the Interior published a code of conduct for online political advertisements, aiming to bring transparency to online marketing for political parties
Bij inbreuk op intellectueel eigendomsrecht wordt vaak een sommatiebrief met onthoudingsverklaring verstuurd, of ontvangen. Hoe gaat u hier mee om?
Met Black Friday en Cyber Monday voor de deur, zullen de hoge kortingen binnenkort weer om de oren vliegen. Maar hoe bereken je een korting en wat is de referentieprijs? Is een aangeboden korting eigenlijk wel een korting? Al jarenlang zijn er geluiden vanuit consumentenorganisaties, dat winkels en webshops in korte tijd de prijzen kunstmatig verhogen, om vervolgens een hoge korting te kunnen bieden. Dat mag binnenkort niet meer.
Heeft de Mediawet gevolgen voor de handelwijze van vloggers en influencers op YouTube? Zo ja, wat zijn de gevolgen voor het maken van (sluik)reclame?
Reclame uitingen mogen niet misleidend zijn. Of reclame toelaatbaar is kan zowel afhangen van objectieve als subjectieve normen. Wanneer is een reclame uiting misleidend?
Mogen geïmporteerde producten worden doorverkocht? Wat mag wel en niet met de verpakking? En is het maken van reclame daarvoor toegestaan?