Zoeken
  1. Home
  2. Kennis

Onze kennisSterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
5 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:

ACM stelt grenzen aan online misleiding

Volgens wet- en regelgeving moet de consument op basis van juiste en volledige informatie in staat g...

Joost Becker
Lees meer

Wie heeft recht op merknaam na einde samenwerking?

Wie heeft het recht op een merknaam ter zake een product, na het einde samenwerking met betrekking t...

Joost Becker
Lees meer

Zijn foto's gemaakt met een mobieltje ook beschermd door auteursrecht?

Net als ieder ander werk, komen foto's komen in beginsel voor auteursrechtelijke bescherming in aanm...

Joost Becker
Lees meer

Nieuw Hoge Raad-arrest over reputatieschade van architect bij wijziging bouwwerken

Wiens rechtspositie gaat voor als een gebouw wordt verbouwd of aangepast? Die van de architect of va...

Joost Becker
Lees meer

Website gekopieerd?

Wanneer zijn er bij een ontwerp van een website oorspronkelijke keuzes gemaakt? En wanneer is sprake...

Joost Becker
Lees meer

Misleidende reclame: 'Optimel VLA Vanille' bevat geen vanille

De vanillevla van Optimel bevat alleen een 'kunstmatig aroma', terwijl op het etiket onmiskenbaar de...

Joost Becker
Lees meer

Auteursrechtinbreuk, welke criteria gelden er?

Wanneer is sprake van auteursrechtinbreuk? Volgens de wet zijn er meerdere gronden om op te treden t...

Joost Becker
Lees meer

Gebruik van productnaam in catalogus ook merkinbreuk?

Veel ondernemingen prijzen hun waren en diensten aan via catalogi, zowel op papier als digitaal op w...

Joost Becker
Lees meer

Merkinbreuk, welke criteria gelden er?

Wanneer is sprake van merkinbreuk? Volgens de wet zijn er meerdere gronden om op te treden tegen mer...

Joost Becker
Lees meer

RCC: misleidende reclame met prijzen door KLM

Misleidende reclame met prijzen is wettelijk niet toegestaan. Ook de Nederlandse Reclame Code (NRC) ...

Joost Becker
Lees meer

Apple vergelijkt appels met peren, en verliest op merkrecht

Apple heeft een belangrijke merkrecht zaak tegen Pear Technologies Ltd verloren. Er is geen overeens...

Joost Becker
Lees meer

Gevolgen van Brexit voor geregistreerde EU-merken en -modellen

Welke gevolgen heeft de Brexit voor houders van geregistreerde EU-merken en modellen? En wat beteken...

Joost Becker
Lees meer
1 2