Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
5 filter(s) actief
Expertise
Selecteer de gewenste filteritems
U heeft geselecteerd:
Combineren met:
Combinatie niet mogelijk met:
Sector
Selecteer de gewenste filteritems
U heeft geselecteerd:
Combineren met:
Combinatie niet mogelijk met:
Thema
Selecteer de gewenste filteritems
U heeft geselecteerd:
Combineren met:
Combinatie niet mogelijk met:
Auteur
Selecteer de gewenste filteritems
Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Filterprofielen bewaren
Log in of meld u aan
Log in of meld u aan om filterprofielen te kunnen opslaan.
Recent verscheen het Handboek Semipubliek Ondernemingsrecht als deel 183 in de Serie vanwege het Van der Heijden Instituut. Onze specialisten Louis Houwen, Charlotte Perquin-Deelen en Robert Andes (secr.) vormen de redactie van dit Handboek
Op 1 januari 2022 zijn de Wet toetreding zorgaanbieders (Wtza), de Aanpassingswet Toetreding zorgaanbieders (AWtza), het Uitvoeringsbesluit Wtza (UbWtza) en de Uitvoeringsregeling Wtza (UrWtza) in werking getreden. De Wtza introduceert een meldplicht voor nieuwe en bestaande zorgaanbieders, een vernieuwde vergunningenprocedure die de toelatingensystematiek van de WTZi vervangt en stelt eisen aan de bestuursstructuur van vergunningplichtige instellingen (onafhankelijke interne toezichthouder). In dit blog wordt ingegaan op de gevolgen van de Wtza voor justitiële inrichtingen en instellingen voor forensische zorg.
Op 1 januari 2022 zijn de Wet toetreding zorgaanbieders (Wtza), de Aanpassingswet Toetreding zorgaanbieders (AWtza), het Uitvoeringsbesluit Wtza (UbWtza) en de Uitvoeringsregeling Wtza (UrWtza) in werking getreden. De Wtza introduceert een meldplicht voor nieuwe en bestaande zorgaanbieders, een vernieuwde vergunningenprocedure die de toelatingensystematiek van de WTZi vervangt en stelt eisen aan de bestuursstructuur van vergunningplichtige instellingen (onafhankelijke interne toezichthouder). In dit blog wordt ingegaan op de gevolgen van de Wtza voor pgb-aanbieders.
Het coronavirus (ook wel 'COVID-19') is op 28 januari 2020 door de Minister voor Medische Zorg aangemerkt als een groep A-infectieziekte in de zin van de Wet publieke gezondheid ('Wpg'). Dit brengt met zich dat een arts die bij een patiënt het coronavirus vaststelt of een vermoeden heeft van besmetting met het virus, dit moet melden aan de gespecialiseerd arts infectieziektebestrijding van de gemeentelijke gezondheidsdienst (GGD).
Het zorgverkoopseizoen is gestart. Zorginstellingen zijn weer druk bezig met de voorbereidingen voor de zorgverkoop 2017. Het sluitstuk hiervan is het ondertekenen van de contracten. Contracten zijn vaak moeilijk te doorgronden en het beoordelen ervan kost veel tijd. De focus ligt bovendien primair op afspraken over prijs en volume. Een juridische beoordeling van de contracten blijft regelmatig achterwege. Contracten van gemeentes, zorgkantoren en zorgverzekeraars bevatten echter vaak bepali...
Op 2 juni 2016 is, met steun van ZN en vele brancheorganisaties, de ‘Geschilleninstantie zorgcontractering’ in het leven geroepen door middel van ondertekening van een convenant. Daarmee is voor het eerst sprake van een aparte geschillenregeling voor de beslechting van geschillen tussen zorgverzekeraars en zorgaanbieders over zorgcontractering. De instantie kan geschillen beslechten die zien op precontractuele en contractuele geschillen tussen zorgverzekeraars en zorgaanbieders. Er zijn proc...
Nadat de Wet langdurige zorg (Wlz) op 25 september jl. door de Tweede Kamer werd aangenomen en daarmee de doelgroep van de wet eindelijk lijkt vast te staan (hierover een eerder artikel) lijkt er nu ook overeenstemming te zijn over de manier waarop de overgang van zittende AWBZ-cliënten naar de Wlz en de overige nieuwe wettelijke kaders zal plaatsvinden.In hoofdstuk 11 van de Wlz zijn hierover verschillende artikelen opgenomen. Kort gezegd bepalen deze artikelen dat ‘zware’ AWBZ-indicaties di...
Na de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 is nu ook de Wet langdurige zorg door de Tweede Kamer. Als ook met de behandeling in de Eerste Kamer vaart wordt gemaakt, betekent dit dat alle zorgvormen die momenteel onder het regime van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) vanaf 1 januari 2015 door andere wettelijke kaders worden beheerst. Dit zijn de Jeugdwet, Wmo 2015, de Zorgverzekeringswet en daarnaast waarschijnlijk nu dus ook de Wlz.De Wlz regelt vanaf 2015 de be...
Dirkzwager maakt gebruikt van cookies
Deze website plaatst functionele en analytische cookies, waarmee we onze site gebruiksvriendelijker maken. U blijft anoniem. Cookies van derden plaatsen we niet zonder uw toestemming. Klik op 'voorkeuren instellen' om uw voorkeuren aan te geven.