Groene claim in reisbranche onder de loep; is 'duurzame keuze' toegestaan?
Mag er geadverteerd worden met duurzaamheid in de reisbranche, en reclame gemaakt worden met de term "Duurzame keuze"?
Mag er geadverteerd worden met duurzaamheid in de reisbranche, en reclame gemaakt worden met de term "Duurzame keuze"?
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
Een bedrijfsgeheim is informatie die geheim is met handelswaarde en waarvoor vertrouwelijkheidsmaatregelen zijn getroffen, zoals een geheimhoudingsbeding.
Bij inbreuk op Intellectuele eigendomsrechten (IE-rechten) kunnen verschillende vorderingen ingesteld worden. Het Hof van Justitie oordeelde recent in een arrest over het toepasselijk recht daarop bij grensoverschrijdende inbreuk op IE-rechten.
De Eerste Kamer heeft vandaag het wetsvoorstel modernisering consumentenbescherming aangenomen, dat een 'verbod' op het plaatsen van nepreviews introduceert. De wet treedt per 28 mei 2022 in werking.
Voor de eerste helft van 2022 staan de volgende events voor u op het programma.
Is Facebook verplicht advertenties voor nepproducten te weg te halen of te blokkeren? En moet zij identificerende gegevens afgeven aan de IE-rechthebbende? Deze vraag is recent onderwerp van geschil geweest bij de rechtbank Den Haag.
Bij inbreuk op intellectueel eigendomsrecht wordt vaak een sommatiebrief met onthoudingsverklaring verstuurd, of ontvangen. Hoe gaat u hier mee om?
Heeft de Mediawet gevolgen voor de handelwijze van vloggers en influencers op YouTube? Zo ja, wat zijn de gevolgen voor het maken van (sluik)reclame?
De aanvraag voor de registratie van het merk LEGNOLAND wordt met succes tegengegaan door Lego Juris, ook al beschikt zij niet over registratie van een identiek merk. Zo werkt het merkenrecht.
Merken moeten altijd geregistreerd worden voor bepaalde waren en/of diensten. Basisregel is dat een merkaanvraag voldoende duidelijk en nauwkeurig moet zijn. Anders kan dat in de weg staan aan een succesvolle merkinschrijving of (gehele of gedeeltelijke) ongeldigheid van het merk tot gevolg hebben...
Apple heeft een belangrijke merkrecht zaak tegen Pear Technologies Ltd verloren. Er is geen overeenstemming tussen haar beeldmerk en dat van Pear. Hoe komt het gerecht tot dit oordeel?