Groene claim in reisbranche onder de loep; is 'duurzame keuze' toegestaan?
Mag er geadverteerd worden met duurzaamheid in de reisbranche, en reclame gemaakt worden met de term "Duurzame keuze"?
Mag er geadverteerd worden met duurzaamheid in de reisbranche, en reclame gemaakt worden met de term "Duurzame keuze"?
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
Het voorstel voor de Green Claims Directive is onderdeel van de Europese Green Deal en beoogt milieuclaims en duurzaamheidsclaims te reguleren. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben. In dit blogartikel vertellen we u er meer over.
Beoordeling misleidende reclame; is reclame voor de “Nissan Qashqai met e-Power” misleidend door de suggestie dat deze auto volledig elektrisch is?
Cosmeticamerk L’Oréal is het gelukt de letter K als merk te claimen. Het Europese Gerecht oordeelde hierover in een merkrechtelijke kwestie.
Aan wie komt het auteursrecht toe op onderwijsmateriaal? Aan de werkgever of de werknemer? De wettelijke regeling hierover luidt als volgt ...
Merkgebruik zonder toestemming van de merkhouder is in beginsel verboden merkinbreuk, tenzij de merkhouder dit gebruik vijf jaar lang bewust gedoogt.
Wanneer is sprake van een misleidende verpakking? Deze vraag ligt voor bij de AH verpakking met de vermelding ‘Doosjevol’, in een uitspraak van het College van Beroep.
Oneerlijke handelspraktijken kunnen nadelig zijn voor de mededinging; consumenten én concurrenten kunnen eronder lijden. Welke sancties zijn er mogelijk?
Slogans kunnen op verschillende manieren beschermd worden. Een recente uitspraak over Oatly’s slogan werpt mogelijk nieuw licht op registreerbaarheid!
Vandaag heeft het Europese Hof van Justitie geoordeeld dat een framed link met een beroep op auteursrecht kan worden tegengegaan, onder voorwaarden
De Nederlandse reclameregels schrijven voor dat reclame duidelijk herkenbaar moet zijn. Dat geldt ook voor advertorials. Maar hoe herkenbaar is zijn?