1. Home
  2. Kennis

Onze kennis Sterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
3 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 6

Nieuw concept 'Besluit werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen'

Staatssecretaris Teeven van het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft regels voorgesteld die de wervings- en reclameactiviteiten van kansspelaanbieders aan banden moet leggen. Vorige week heeft hij het voorstel tot AMVB "Besluit werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen" aan de Tweede Kamer toegestuurd en ter consultatie online geplaatst. Doel van deze regeling is misleidende reclame-uitingen op het gebied van kansspelen terug te dringen om zo de consument te beschermen en ver...

'U bent gegarandeerd winnaar! Of toch niet...?'

Wie kent het niet? Je opent de brievenbus en naast de gebruikelijke huis - tuin en keukenfolders zit er een brief in die zegt dat je iets gewonnen hebt! Meestal is dat dan niet zo en is het enkel reclame. Dat overkwamen de eisers in een procedure voor de rechtbank in Amsterdam. Eisers hadden allen een brief ontvangen van de Nationale Postcodeloterij waarvan de beginpagina de indruk wekte dat de ontvanger € 2.500,- had gewonnen. Slechts achterin de folder werd vermeld dat dat niet zomaar het g...

Wat moet in een advertentie over de kenmerken en de vanafprijs van het product worden vermeld?

Daarover heeft het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen zich recentelijk uitgelaten. Op Europees niveau is er in 2005 een richtlijn aangenomen betreffende oneerlijke handelspraktijken, waaronder oneerlijke reclame, die de belangen van consumenten moet beschermen. In deze richtlijn is onder meer bepaald dat in het geval van een uitnodiging tot aankoop bepaalde informatie als essentieel wordt beschouwd en dus in de commerciële boodschap moet worden vermeld. Worden deze kenmerken niet...

Mars blaft onterecht naar Nestlé

In het kort geding van 6 januari 2011 bij de rechtbank Amsterdam vordert Mars een verbod op de hondenvoerreclame van Nestlé. Volgens Mars is er sprake van misleidende reclame door Nestlé, nu zij in haar reclame claimt dat een hond (tot) twee jaar langer kan leven bij bepaalde voedingsrichtlijnen. Mars trekt echter aan het kortste eind. Op 25 november 2010 stonden partijen ook al tegenover elkaar. In die procedure werd door de rechtbank onder andere geoordeeld: 'de gemiddelde consument weet oo...

UPC en Ziggo winnen van Tele2 in gevecht om vergelijkende reclame

Vergelijkende reclame is geoorloofd indien wordt voldaan aan enkele voorwaarden. Zo dient de reclame niet misleidend te zijn en op objectieve wijze een of meer wezenlijke, relevante, controleerbare en representatieve kenmerken van de desbetreffende goederen of diensten, zoals prijs en productsamenstelling, met elkaar te vergelijken. De rechtbank in Den Haag heeft vrijdag geoordeeld in een procedure tussen Ziggo en Tele2 en een procedure tussen UPC en Tele2 dat de reclame-uitingen van Tele2 hi...

Ruim één miljoen boete voor het aanbieden van misleidende sms-diensten!

De Consumentenautoriteit heeft een boete opgelegd van ruim één miljoen euro voor het op grote schaal op een misleidende manier aanbieden van betaalde sms-diensten aan consumenten. Eveneens is een last onder dwangsom opgelegd, om ervoor te zorgen dat partijen zich in de toekomst wel aan de regels houden. De Consumentenautoriteit is een onderzoek gestart naar aanleiding van klachten van consumenten bij Consuwijzer, alsmede meldingen van toezichthouders uit andere landen waar partijen actief zij...