BREAKING: KLM veroordeeld voor greenwashing
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
Welke juridische eisen zijn er voor prijsreclame? En wat als er een verkeerde prijs wordt vermeld in reclame?
De wet- en regelgeving op het gebied van milieuclaims en duurzaamheidsclaims wordt strenger. Deels wordt dat gedaan door de bestaande regelgeving omtrent oneerlijke handelspraktijken te verruimen omtrent milieuclaims. Weten wat dit voor u betekent? Lees er meer over in dit blogartikel.
Het voorstel voor de Green Claims Directive is onderdeel van de Europese Green Deal en beoogt milieuclaims en duurzaamheidsclaims te reguleren. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben. In dit blogartikel vertellen we u er meer over.
Is de reclame-uiting “Bespaar op je stookkosten!” misleidend? De toetsing van reclame uitingen
Oneerlijke handelspraktijken kunnen nadelig zijn voor de mededinging. Zowel consumenten als concurrenten kunnen eronder lijden. Maar wat zijn oneerlijke handelspraktijken en welke sancties zijn er mogelijk?
Grote online retailplatforms als Bol.com of Amazon maken gebruik van het EAN-nummer als een unieke product identifier. Je kunt zelf als verkoper ook EAN-nummers aanvragen. Maar wat doe je tegen concurrenten die adverteren op jouw EAN-nummer?
Kort geding rechter oordeelt dat identiteitsfraude en zwendel in mondkapjes ook merkinbreuk oplevert. Wij leggen uit waarom dit een steun in de rug is voor merkhouders, om meerdere redenen!
Reclames waarin met vertrekgarantie wordt geadverteerd, zijn schering en inslag in de reisbranche. Momenteel is het door de corona-crisis echter onzeker of (verre) reizen wel door kunnen gaan. Mag reclame voor GEGARANDEERD VERTREK dan nog wel?
Indien een franchisenemer niet aan een reclame-actie meedoet, kan de franchisegever daarop worden aangesproken. Wij bespreken het juridisch kader toepasselijk op dit soort reclames hieronder.
Reizen en de reisbranche staan momenteel behoorlijk onder druk. Niettemin verschijnen er nog steeds, ook in het pré-Corona tijdperk, reclames voor reizen. Net als andere vormen van reclame moeten ook slogans voldoen aan de geldende wet- en regelgeving, onder meer met betrekking tot claims over duurzaamheid. De Reclame Code Commissie (RCC) toetst de slogan van Koning Aap "Alleen thuisblijven is duurzamer".
Mag Ambi Pur stellen dat haar ‘Badkamer & toilet’ geuren verwijdert door deze te onttrekken? Kan zij dat onderbouwen? Of is dat misleidend?