1. Home
  2. Kennis

Onze kennis Sterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
2 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 37

Drie tips om concurrentie op jouw EAN-nummer tegen te gaan

Grote online retailplatforms als Bol.com of Amazon maken gebruik van het EAN-nummer als een unieke product identifier. Je kunt zelf als verkoper ook EAN-nummers aanvragen. Maar wat doe je tegen concurrenten die adverteren op jouw EAN-nummer?

Inbreuk op blender voor babyvoeding (Omnichannel v. gedaagden)

In een uitspraak van 28 januari 2021 heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag twee partijen die in restpartijen handelden veroordeeld wegens het maken van inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van Capital Brands. Deze rechten van intellectuele eigendom waren gevestigd op een blender voor babyvoeding. De partijen hebben zich naar het oordeel van de rechtbank tevens schuldig gemaakt aan oneerlijke handelspraktijken. In deze blog ga ik in op de feiten die aan dit oordeel ten grondslag liggen en zet ik het oordeel van de rechtbank uiteen.

Gebruik van merken bij pre-order niet zomaar toegestaan

De merkhouder heeft in beginsel het exclusief recht voor het gebruik van zijn merken. Een wederverkoper die de merkproducten verhandelt zal de merken vaak willen gebruiken om die producten aan te bieden. In een aantal gevallen is dat ook toegestaan. Maar hoe zit het bij het gebruik van merken bij de pre-order van producten die op dat moment in het geheel nog niet op de markt zijn?

1 2 3 4