1. Home
  2. Kennis
  3. Artikelen
  4. Advocaat Joost Becker op Editie NL als reclamerecht expert

Advocaat Joost Becker op Editie NL als reclamerecht expert

Advocaat Joost Becker is door Editie NL geïnterviewd over de reclame-uiting van Rivella waarin Doutzen Kroes figureerde. Daarin was niet duidelijk genoeg aangegeven dat het bericht gesponsord was, hetgeen in strijd is met de Reclamecode Social Media.
Leestijd 
Auteur artikel Joost Becker
Gepubliceerd 03 november 2017
Laatst gewijzigd 01 oktober 2018

Advocaat Joost Becker is door Editie NL geïnterviewd over de reclame-uiting van Rivella waarin Doutzen Kroes figureerde. Daarin was niet duidelijk genoeg aangegeven dat het bericht gesponsord was, hetgeen in strijd is met de Reclamecode Social Media.

Bekijk het item van RTL hier.
 
Met de opkomst van social media komen er steeds meer reclame-uitingen bij, waarbij niet geheel duidelijk is of die gesponsord zijn of niet. In de Reclame Code Social Media (RSM) staat dat reclame via social media duidelijk als zodanig herkenbaar dient te zijn, en - indien een vergoeding in geld of in natura wordt ontvangen van de adverteerder - dit uitdrukkelijk dient te worden vermeld in de uiting. Lees hier meer over klachten tegen reclame-uitingen op social media.