Cursus Aanbesteding in de praktijk 2025-2026
Seminar
Aanbesteding & Mededinging

Cursus Aanbesteding in de praktijk 2025-2026

2 december 2025
09:00 - 13:00
Arnhem
1950 excl. BTW

Wil je jouw kennis van het aanbestedingsrecht verdiepen én leren hoe je die direct toepast in de praktijk? In onze vierdaagse cursus neemt aanbestedingsadvocaat Tony van Wijk, met meer dan 20 jaar ervaring, je mee door de belangrijkste aspecten van het aanbestedingsrecht.

Aanmelden
1 spreker voor dit event
Tony van Wijk
Tony van Wijk
Advocaat - Partner
Aanbesteding & Mededinging
Lees meer

De Cursus ‘Aanbesteding in de praktijk’ is speciaal voor inkopers, juristen en beleidsadviseurs die te maken hebben met complexe aanbestedingsvraagstukken. Elke module combineert juridische kennis met praktische toepassingen en actuele voorbeelden.
Onderwerpen als het opstellen van selectie- en gunningscriteria, het omgaan met uitzonderingen op de aanbestedingsplicht, en het wijzigen van lopende contracten komen uitgebreid aan bod.

Deelnemers krijgen niet alleen concrete tips, maar kunnen ook hun eigen casus inbrengen en vragen voorleggen. De cursus biedt waardevolle inzichten, juridische verdieping en praktische handvatten om direct toe te passen in de dagelijkse praktijk.

Modules:
Dinsdag 2 december 2025 – Module 1: ‘Wie & wat’
Inleiding, klassieke overheid vs. speciale sectorbedrijven, inkoop of subsidie, raming opdracht, uitzonderingen op aanbestedingsplicht, accountantscontrole, sociaal domein en raamovereenkomsten

Dinsdag 9 december 2025 – Module 2: ‘Specificeren & selecteren’
Aanbestedingsprocedures, specificatie (merken/normen), selectiecriteria, uitsluitingsgronden en belangenverstrengeling

Donderdag 22 januari 2026 – Module 3: ‘Gunnen’
Gunningscriteria, beoordelingsmethoden, beoordelingscommissie, beoordeling inschrijvingen, motivering gunningsbeslissing

Donderdag 29 januari 2026 – Module 4: ‘Na gunning’
Kort geding, schadeclaims, wijzigingen na gunning, best practices, speciale sectorbedrijven

De kosten voor de volledige cursus is € 1.950,00 (ex. btw) waarbij na elke module een lunch is inbegrepen. 

Onderwerpen
  • Verwijzen naar merken en normen
  • Uitsluiten op basis van herkomst of veiligheid
  • Wijzigen van criteria of contracten
  • Herzieningsclausules en uitzonderingen op aanbestedingsplicht
  • Selectie- en gunningscriteria
  • Aanbestedingen sociaal domein
  • Samenwerken tussen overheden
  • Raming van repeterende opdrachten
  • Aankondiging vrijwillige transparantie vooraf
Opleidingspunten

Na geregistreerde deelname ontvangt u een Bewijs van Deelname dat u bij uw beroepsorganisatie kunt indienen voor opleidingspunten.

Location photo
Locatie
Dirkzwager legal & tax
Velperweg 1, 6824 BZ Arnhem

Programma

  • 09:00 uur Ontvangst
  • 09:30 uur Start van de bijeenkomst 
  • 12:30 uur Lunch
  • 13:00 uur Einde van de bijeenkomst

Ontmoet de spreker

Meer events in deze reeks

Veelgestelde vragen

  • Kan ik betalen op factuur voor deze bijeenkomst? 
    U kunt uw ticket betalen op factuur. In het aanmeldformulier kunt u de factuurgegevens invullen. De factuur wordt verstuurd naar het opgegeven facturatie e-mailadres. De betalingstermijn bedraagt standaard 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders vermeld.
  • Is de getoonde prijs inclusief of exclusief btw?
    Alle prijzen op onze website zijn altijd exclusief btw. 
  • Is Dirkzwager goed bereikbaar met openbaar vervoer?
    Dirkzwager bevindt zich direct aan Station Arnhem Velperpoort en is dus perfect bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Is er parkeergelegenheid bij Dirkzwager?
    Parkeren kan bij parkeergarage Velperpoort wat op korte loopafstand ligt van ons kantoor. Indien u met de auto komt, vragen wij u van te voren uw kenteken door te geven via e-mailadres receptiean@dirkzwager.nl ovv Cursus Aanbesteding in de praktijk 2025-2026. U kunt dan bij aankomst in de garage doorrijden. Het adres van de parkeergarage is: Ir. Van Muijlwijkstraat 175 Arnhem.
  • Hoe kan ik mijn ticket annuleren of overdragen?
    Bent u onverhoopt verhinderd? Dan kunt u zich afmelden via marketing@dirkzwager.nl. U kunt tot één week voor aanvang van het event kosteloos annuleren. De deelnamekosten worden volledig gecrediteerd. Annuleert u binnen een week voor aanvang van het event, dan wordt 50% van de deelnamekosten gecrediteerd. De annuleringsvoorwaarden vindt u ook op de eventpagina onder 'Veel gestelde vragen'. 
    Wilt u uw ticket overdragen aan iemand anders? Neem dan contact met ons op via marketing@dirkzwager.nl.