Corporate / M&A
Fusies en overnames kenmerken zich door dynamische marktomstandigheden, nieuwe regelgeving en snelle digitalisering. Dit zijn intensieve multidisciplinaire projecten waarin advocaten, notarissen en fiscalisten nauw samenwerken. De advocaat behartigt uw belangen bij overnames, terwijl de notaris bij fusies optreedt als onpartijdig adviseur en gesprekspartner voor uw accountant of fiscalist. Of het nu gaat om de overname of verkoop van een bedrijf, een joint venture, advies bij een management buy-out, of investeringen via venture capital of private equity, de M&A-praktijk is veelzijdig en uitdagend.
Experts binnen de (inter)nationale M&A praktijk
De complexiteit van transacties binnen de wereld van corporate M&A neemt toe, mede door (Europese) ontwikkelingen rondom mededinging, transparantie, verslaggeving en duurzaamheid. Een succesvolle transactie omvat een grondig due diligence, het optimaal uitonderhandelen van (ver)koopovereenkomsten (SPA’s en APA's) en overige transactiedocumentatie, en houdt rekening met de belangen van stakeholders, post completion verplichtingen en corporate governance.
Dirkzwager is een one-stop-shop voor fusies en overnames met focus op de energiesector, zorgsector en internationale (niet-beursgenoteerde) ondernemingen. Binnen de M&A praktijk werken advocaten, notarissen en fiscalisten nauw samen met diverse zakelijke dienstverleners (zoals corporate finance adviseurs). Onze specialisten hanteren een persoonlijke en pragmatische aanpak en maken daardoor het transactieproces niet onnodig ingewikkeld.
Ga direct naar
Heeft u een vraag? Kom vrijblijvend in contact met onze specialisten
A very professional team, with a lot of expertise. It is a pleasure to cooperate with them - they can act very quickly and are capable of delivering the best legal quality at very short notice."
The Dirkzwager team brings its experience in this field and points out risks, opportunities and all the relevant conditions of the deal. They are very flexible and available and really helped our inexperienced organisation throughout the whole process.’
Able to manage major acquisitions under very high pressure, they take a straightforward and diplomatic approach to cases where difficult points are raised. We were very satisfied with the personal guidance provided."
Claudia van der Most and Valerie van Engelenburg-Sijberden are well-experienced lawyers with a professional and personal approach. Both explain well the consequences of options and advise on what could work best."
Claudia van der Most and Lotte te Linde were the cornerstone of our case. They have a lot of knowledge of M&A practice. They took our company (a newcomer to this practice) by the hand and took the time to explain things. They are knowledgeable, accurate and as a team very pleasant to work with!"
Claudia van der Most and Lotte ter Linde accompanied us throughout our process which was time limited. They both have the capabilities to combine their knowledge with a very pleasant way of working as well with both the client and counterparts in the deal. They each earned the trust of both parties."
Claudia van der Most is able to maintain an overview, keeps her team together such that all team members know exactly what's expected of them. She really listens to her client and takes the time to involve the client, and explains in very simple terms complex aspects of what's going on."
Claudia van der Most is a good lawyer with a pragmatic approach."
Ontdek alle kennisartikelen
Blijf op de hoogte van nieuws en actuele onderwerpen in het vakgebied en vindt verdiepende kennis, inzichten en praktische tips.
Onrechtmatige beëindiging duurovereenkomst
De aandeelhoudersovereenkomst: the good, the bad and the early leaver
De overnamepraktijk: de rol van de ondernemingsraad (II)
Binnenkort verwacht: een actualisatie van de Nederlandse Corporate Governance Code
Algemene voorwaarden: battle of forms
Aankomende online en live events
Tijdens onze events delen we diepgaande kennis en pragmatische inzichten over actuele onderwerpen in het vakgebied. Onze events zijn zowel online als op locatie.
Heeft uw organisatie te maken met schuldenproblematiek? Of adviseert u klanten over de juridische en fiscale aspecten van herstructureringen? Dan mag u ons komende webinar niet missen!
Het strategisch inkopen van huisartsinformatiesystemen (HIS) wordt steeds vaker georganiseerd door regio-organisaties binnen de eerstelijnszorg. Hierbij zien we een groeiende voorkeur voor het werken met een “preferred supplier” of zelfs het invoeren van een “één HIS”-beleid. Daarnaast brengen technologische innovaties, zoals Artificial Intelligence, nieuwe mogelijkheden én uitdagingen voor de eerstelijnszorg met zich mee.
Wij organiseren ook events op maat. Van kleine tot grote groepen, we zorgen voor een inspirerende sessie afgestemd op uw wensen. Informeer naar de mogelijkheden.
Uw juridisch partner sinds 1886
Kom in contact
Onze advocaten, notarissen en fiscalisten werken nauw met elkaar en met u samen. Vanuit een brede blik, leveren we deskundig advies en concrete oplossingen die écht verder helpen.
- Betrokken specialisten
- Pragmatische aanpak
- Persoonlijk en snel contact
Ontvang relevant nieuws op uw interessegebied
- Eenmalig per maand
- Zelf uw voorkeuren opgeven
- Makkelijk uitschrijven