Afgelopen 19 november 2020 organiseerden wij een zeer succesvol algemeen webinar IT-contracten. Daarbij gingen wij in vogelvlucht in op IT-contracten maken, IT-contracten uitvoeren en IT-geschillen oplossen. Tijdens dat webinar hebben we vooral de hoofdlijnen behandeld en was er geen tijd de diepte in te gaan.
Komend voorjaar gaan wij tijdens drie workshops de volgende thema’s samen met u uitdiepen:
- 4 maart 2021 - IT contracten maken: risico inventarisatie door Sven Wakker en Mark Jansen - informatie & aanmelden
- 15 april 2021 - IT-contracten managen: procesverloop en omgaan met incidenten door Mark Jansen - informatie & aanmelden
- 20 mei 2021 - IT-geschillen: welke ontwikkelingen zijn er het afgelopen jaar geweest? door Ernst-Jan van de Pas - informatie & aanmelden
De bedoeling is om samen aan de slag te gaan, discussie te voeren en de handen uit de mouwen te steken. Wij verwachten dan ook een actieve houding van de deelnemers en de nodige input. Dit doen we door gezamenlijk deel te nemen aan een digitale vergadering.
U bepaalt daarmee zelf mede hoe interactief de sessies worden. Wij bieden u in ieder geval alle gelegenheid om uw inzichten met ons en met andere deelnemers te delen. Onder leiding van een gespecialiseerde advocaat proberen wij dan gezamenlijk te komen tot werkbare oplossingen en inzichten.
Inhoud IT-contracten managen: procesverloop en omgaan met incidenten 15 april 2021
Een goed contract moet niet in een la verdwijnen. Goed project- en contractmanagement is essentieel bij het uitvoeren van een IT-project, of dit nu gaat om de ontwikkeling van maatwerk (al dan niet via Agile) of het implementeren van standaard software. Incidenten tussen leveranciers en afnemers kunnen echter om allerlei redenen ontstaan. Al is het maar omdat een IT-project doorgaans een inspanning van zowel de leverancier als de afnemer vergt. Hoe ga je om met voortschrijdend inzicht? Hoe voorkom je dat een project op drift raakt door floating specs of anderszins? En hoe zorg je ervoor dat de onderlinge relatie tussen leverancier en afnemer niet onnodig onder spanning komt te staan?
Onder leiding van Mark Jansen staan we uitgebreid stil bij onze ervaringen uit de praktijk en kijken we zowel naar de juridische dogmatiek, maar zoeken wij vooral ook samen met u naar praktische oplossingen voor veelvoorkomende problemen.
Kosten & annulering
De workshops vormen een drieluik, maar lenen zich er voor om afzonderlijk gevolgd te worden. Deelname per workshop kost € 242,- (incl. 21% BTW) per persoon (€ 200,- excl. 21% BTW per persoon).
Bij uw aanmelding kunt u aangeven hoe u wilt betalen. Dit kan per iDeal, creditcard of per betalen op factuur.
U kunt uw ordernummer invullen bij aanmelding, op dit moment is het (nog) niet mogelijk om de factuur naar een ander emailadres te laten zenden.
Annuleren kunt u in de Mijn omgeving op onze website. U kunt tot een week voor aanvang van de desbetreffende workshop kosteloos annuleren; de deelnamekosten worden in dat geval volledig gecrediteerd. Annuleert u binnen een week voor aanvang van de desbetreffende workshop, dan wordt 50% van de deelnamekosten gecrediteerd.