1. Home
  2. Kennis

Onze kennis Sterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
1 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 200

Wat moet je weten over licenties?

“In deze tweede podcast van de sectie intellectuele eigendomsrecht nemen Christel Jeunink en Lorena van den Berg u mee in de wereld van licenties. Zij behandelen onder meer wat een licentieovereenkomst is, wat het toepassingsgebied is, welke licentievergoedingen kunnen worden afgesproken en tot slot hebben zij het over sublicenties.”

Naleving van regels over webshops: de rechter beoordeelt steeds actiever

Het Europese consumentenrecht is streng, heel streng. In een woud van verschillende wetten, die vaak ingewikkeld en soms zelfs tegenstrijdig zijn, moet je als exploitant van een webshop aan allerlei voorschriften en informatieplichten voldoen. In de rechtspraak signaleer ik de trend dat rechters de naleving steeds strenger en ook proactief ('ambtshalve') toetsen. Wat zijn de risico's?

Design gekopieerd? Dirkzwager advocaten

Het kopiëren van design kan een inbreuk op meerdere intellectuele eigendomsrechten opleveren. Wanneer is een design juridisch gezien gekopieerd?

Influencer marketing: een oneerlijke handelspraktijk? 

Steeds meer bedrijven gebruiken influencers om reclame te maken voor producten. Bedrijven dienen rekening te houden met de regels op het gebied van oneerlijke handelspraktijken bij de marketing van producten die bedoeld zijn voor consumenten

De ‘auteursrechthebbende’ als eisende partij in kort geding

Het al geruime tijd op de markt brengen van een succesvol product zonder door derden te worden aangesproken kan onvoldoende zijn om als auteursrechthebbende te kunnen worden aangemerkt, zo volgt uit een uitspraak van de voorzieningenrechter te Amsterdam.

Pas op met de verkoop van merkgoederen van buiten Europa

Het is als handelaar makkelijker dan ooit om producten aan te schaffen en te importeren uit Azië bij grote webwinkels als AliExpress en LightInTheBox, en deze vervolgens op de Europese markt aan te bieden. Grote online platforms als Amazon bieden (kleine) ondernemers de kans om een enorm publiek te bereiken.

Valorisatie, denk aan de staatssteunregels

Valorisatie is vaak niet mogelijk zonder de inzet van zowel publieke als private middelen. Als bij valorisatie (ook) ondernemingen betrokken zijn, is het raadzaam dat de valoriserende partijen rekening houden met het staatssteunverbod en de uitzonderingen daarop.

1 2 3 4 5 6
...
17