1. Home
  2. Specialisten
  3. Jeroen Lubbers

Jeroen Lubbers Advocaat Intellectuele eigendom & IT-recht

Contact Neem vrijblijvend contact op

Over Jeroen Lubbers

Biografie

Jeroen is specialist in Intellectueel Eigendomsrecht (IE) en IT-recht. Hij adviseert klanten onder meer over auteursrecht, merkenrecht en handelsnaamrecht. Ook voert hij procedures over IE- en IT-geschillen. Daarnaast is hij een liefhebber van technologie en volgt hij innovatie op de voet. Jeroen spreekt de taal van ondernemers die software maken en digitale producten en diensten verkopen.

Jeroen heeft voor klanten onder meer:

- een schikking getroffen met een belang van 1 miljoen euro;

- geadviseerd over IT-contracten met een belang van méér dan 1,5 miljoen euro;

- meerdere auteursrechtgeschillen over teksten en beeldmateriaal gewonnen;

- handelsnaamgeschillen over de naam van een bedrijf gewonnen;

- bereikt dat onrechtmatige reviews en andere publicaties van internet verwijderd werden.

Functie(s)

2017 Advocaat, Dirkzwager
Banking & Finance, Energie, Food & Agri, Handel & Transport, Internationaal, Ondernemingen, Onderwijs, Overheden, Particulieren, Vastgoed, Verzekeraars, Zorg Cybersecurity, Intellectueel Eigendomsrecht, IT-recht / ICT-recht, Reclamerecht Intellectueel Eigendomsrecht (IE), IT-recht en Privacyrecht Dirkzwager - Velperpoort
Velperweg 1
6824 BZ Arnhem

Opleiding(en)

2011 2016 Recht & ICT, Rijksuniversiteit Groningen

Talen

Nederlands, Engels

Events



Milieuverontreiniging en Aansprakelijkheid

Steeds meer bedrijven hebben dagelijks te maken met vraagstukken rondom de (mogelijke) milieugevolgen van hun activiteiten. Daarbij gaat het ook over juridische aspecten, waaronder aansprakelijkheid voor milieuverontreiniging zoals bodemverontreiniging, geur- en geluidhinder, stikstofdepositie etc.



Online platforms: het juridisch speelveld

De afgelopen jaren hebben de interacties en transacties tussen consumenten en aanbieders van producten en diensten zich grotendeels van de fysieke wereld naar de online wereld verplaatst.



Online platforms: het juridisch speelveld

De afgelopen jaren hebben de interacties en transacties tussen consumenten en aanbieders van producten en diensten zich grotendeels van de fysieke wereld naar de online wereld verplaatst.

Delen of opslaan

Kennis geschreven door Jeroen Lubbers

1 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 27

Eerste Kamer stemt in met verbod op nepreviews

De Eerste Kamer heeft vandaag het wetsvoorstel modernisering consumentenbescherming aangenomen, dat een 'verbod' op het plaatsen van nepreviews introduceert. De wet treedt per 28 mei 2022 in werking.

Rechtbank veroordeelt LinkedIn om profiel Van Haga terug te plaatsen

Afgelopen juni verwijderde platform LinkedIn het profiel van kamerlid Van Haga, nadat het platform klachten had ontvangen van andere gebruikers over een aantal berichten die Van Haga op het platform had geplaatst. Volgens LinkedIn waren deze berichten in strijd met haar beleid om misinformatie (nepnieuws) over het coronavirus tegen te gaan. Van Haga startte een kort geding procedure tegen LinkedIn om het platform te dwingen zijn profiel te herstellen, de gewraakte berichten terug te plaatsen en LinkedIn een rectificatie te laten plaatsen.

5 Tips om heldere afspraken te maken met een softwareontwikkelaar

Je wilt software ontwikkelen, maar hebt zelf niet de expertise in huis. Dan schakel je een softwareontwikkelaar in. Maar waar moet je aan denken als je afspraken met een ontwikkelaar maakt? In deze blog lees je vijf tips voor het maken van goede (en vooral heldere) afspraken.

Drie tips om concurrentie op jouw EAN-nummer tegen te gaan

Grote online retailplatforms als Bol.com of Amazon maken gebruik van het EAN-nummer als een unieke product identifier. Je kunt zelf als verkoper ook EAN-nummers aanvragen. Maar wat doe je tegen concurrenten die adverteren op jouw EAN-nummer?

ACM treedt op tegen nepvolgers en neplikes

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt een last onder dwangsom op aan een influencer met een webshop, die op social media nepvolgers en neplikes kocht.

Oneerlijke kortingen binnenkort verboden

Met Black Friday en Cyber Monday voor de deur, zullen de hoge kortingen binnenkort weer om de oren vliegen. Maar hoe bereken je een korting en wat is de referentieprijs? Is een aangeboden korting eigenlijk wel een korting? Al jarenlang zijn er geluiden vanuit consumentenorganisaties, dat winkels en webshops in korte tijd de prijzen kunstmatig verhogen, om vervolgens een hoge korting te kunnen bieden. Dat mag binnenkort niet meer.

Nieuwe wetgeving tegen nepreviews in aantocht

Nepreviews op internet zijn een probleem. Niet alleen consumenten schrijven reviews, maar bedrijven kopen ook nepreviews in. Zowel om hun eigen product of dienst aan te prijzen, maar ook om negatieve reviews bij hun concurrent achter te laten. Nieuwe wetgeving is in aantocht.

Drie tips om succesvol te verkopen op onlineplatforms

Steeds meer leveranciers verkopen succesvol hun spullen via de partnerprogramma’s van e-commerceplatforms, zoals sinds kort ook Amazon. Dat succes trekt steeds meer partijen aan en levert dus moordende concurrentie op. Deze platforms tonen immers, bij iedere productlisting, slechts de partner die het goedkoopst is en de beste service levert. De heilige graal van het verkopen via deze platforms is dan ook het hebben van een ‘eigen’ productlisting voor jouw product. Dat is de enige garantie dat je altijd zichtbaar bent voor je klanten. Drie tips om dat voor elkaar te krijgen.

BREAKING: Hof van Justitie geeft meer duidelijkheid over het 'recht op vergetelheid'

Het Europese Hof van Justitie oordeelt dat de verwerking van bijzondere persoonsgegevens door zoekmachine-exploitanten in principe verboden is. Ook verlaagt het Hof de drempel voor betrokkenen om een succesvol verwijderverzoek bij zoekmachine-exploitanten in te dienen bij de verwerking van bijzondere persoonsgegevens.

Startups: moet ik als startup voldoen aan privacy- en consumentenwetgeving? (7)

Als startende ondernemer begeef je je in een wereld waarin je aan veel wet- en regelgeving moet voldoen. Eén van die wetten, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), is de afgelopen jaren voortdurend in het nieuws geweest. Het zal je dan ook niet verbazen dat ook startups moeten voldoen aan de AVG. Maar als jouw onderneming zich richt op consumenten, dan zul je ook moeten voldoen aan consumentenwetgeving waarin je consumenten informeert over jouw onderneming, product en voorwaarden, en zul je op een eerlijke wijze reclame moeten maken.

Startups: onder welke naam ga ik mijn bedrijf uitoefenen? (5)

Een goede en pakkende bedrijfsnaam kan voor jouw startup een succesvol marketinginstrument zijn. Het handelsnaamrecht en merkenrecht beperken jouw vrijheid om een bedrijfsnaam te kiezen. Hoe kom je er achter of jouw bedrijfsnaam is toegelaten?

1 2 3