1. Home
  2. Kennis

Onze kennis Sterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
4 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 4

ACM heeft onvoldoende bewijs geleverd voor overtreding kartelverbod bij aanbestedingen voor taxidiensten

Twee taxiondernemingen zijn door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) beboet omdat zij samenwerkingsovereenkomsten hadden gesloten waarin zij afspraken hadden gemaakt over (onder meer) de verdeling van toekomstige aanbestedingen (marktverderlingsafspraken). De rechtbank Rotterdam concludeert dat deze afspraken een concurrentiebeperkend doel hadden. Desondanks heeft de ACM ten onrechte een boete opgelegd voor een overtreding van het kartelverbod. Volgens de rechtbank Rotterdam heeft de AC...

Hoe herkent een inkoper concurrentiebeperkende afspraken bij aanbestedingen?

Aanbestedingen staan sinds kort weer op de agenda van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Dat betekent dat ACM de komende twee jaar extra aandacht zal geven aan het opsporen van concurrentiebeperkende afspraken (kartels) van ondernemingen die kunnen deelnemen aan aanbestedingen van (decentrale) overheden. Bij haar pogingen kartels op te sporen roept de ACM inkopers op om mogelijke kartels aan haar te rapporteren. De ACM heeft de folder Afspraken tussen bedrijven bij aanbesteden gepublicee...

ACM communiceert met ondernemingen en consumenten via “Het Signaal”

Al bij haar oprichting op 1 april 2013 heeft de Autoriteit Consument & Markt aangekondigd dat zij bij haar markttoezicht meer (informeel) met consumenten en bedrijven zal gaan communiceren dan haar (rechts)voorgangers (OPTA, NMa en Consumentenautoriteit). De publicatie van Het Signaal is daarvan een voorbeeld. In Het Signaal gaat de ACM in op maatschappelijke ontwikkelingen die haar toezicht beïnvloeden. Het Signaal is daarmee een nadere concretisering van de ACM-agenda waarvan de onderwe...

ACM publiceert eerste agenda

Op 5 februari 2014 heeft de Autoriteit Consument en Markt zes thema’s bekendgemaakt waaruit haar Agenda voor 2014 en 2015 bestaat. Aangezien de NMa Agenda van 2010 – 2011 is verlengd tot en met 2013 in verband met de oprichting van de ACM, is het de eerste agenda van de ACM. De ACM gaat met haar tijd mee want de Agenda 2014 - 2015 is een multimediaal werkstuk waarin de ACM zichzelf uitdrukkelijk en laagdrempelig tot consumenten tracht te wenden. Zo zijn de thema’s onder meer tot stand gekomen...