Zoeken
  1. Home
  2. Kennis
  3. Artikelen
  4. Het social media protocol - Tip 1: transparantie

Het social media protocol - Tip 1: transparantie

Wees transparant in uw social media gebruik en verlang dat ook van uw werknemers. Er is daarbij een belangrijk verschil tussen bijdragen van werknemers namens de werkgever en bijdragen van werknemers over de werkgever. Uitlatingen die zuiver in de privésfeer worden gedaan vallen onder het grondrecht van vrijheid van meningsuiting. Voor berichten met een zakelijk karakter heeft de werkgever echter een instructierecht (artikel 7:660 BW). Werk en privé lopen bij het gebruik van social media noga...
Auteur artikelDirkzwager
Gepubliceerd15 april 2013
Laatst gewijzigd16 april 2018
Leestijd 
Wees transparant in uw social media gebruik en verlang dat ook van uw werknemers. Er is daarbij een belangrijk verschil tussen bijdragen van werknemers namens de werkgever en bijdragen van werknemers over de werkgever. Uitlatingen die zuiver in de privésfeer worden gedaan vallen onder het grondrecht van vrijheid van meningsuiting. Voor berichten met een zakelijk karakter heeft de werkgever echter een instructierecht (artikel 7:660 BW). Werk en privé lopen bij het gebruik van social media nogal eens door elkaar heen. Ter voorkoming van misverstanden en/of  (reputatie)schade, moet het karakter van een bericht (privé of zakelijk) daarom zo duidelijk mogelijk zijn. Wijs uw werknemers daar in uw social media protocol expliciet op.