1. Home
  2. Kennis

Onze kennis Sterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
7 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 7

AI, data en cyber: Europese wetten om in de gaten te houden

Begin december heeft de Europese Unie dan eindelijk een politiek akkoord bereikt over de AI Act. Deze wet zal grote veranderingen met zich brengen voor de toekomst van AI. De AI Act is echter onderdeel van een veel groter pakket aan AI-, data- en cyberwetgeving vanuit de EU. Veel van die wetten zijn minstens net zo interessant als de AI Act. Op welke moet u als bedrijf gaan letten? En op welke regels kunt u zich alvast voorbereiden?

Kartelverbod mogelijk niet lange obstakel voor collectieve arbeidsonderhandelingen zzp’ers

Op 3 februari 2021 heeft de Europese Commissie een publieke consultatie over het kartelverbod en collectieve afspraken tussen en met zzp’ers afgerond. Het kartelverbod kan de mogelijkheden beperken van zzp’ers om collectieve afspraken te maken over bijvoorbeeld tarieven en arbeidsduur. De arbeidsomstandigheden van veel zzp’ers in met name de digitale (platform-)economie zijn voor de Commissie aanleiding om een uitzondering op het kartelverbod ter consultatie voor te leggen.

ACM wil misleidende duurzaamheidsclaims voorkomen

De Autoriteit Consument en Markt stelt 5 vuistregels voor het maken van reclame voor duurzame energieproducten en -diensten. De energietransitie wordt nu dus ook vanuit reclamerechtelijk perspectief bezien.

Applicatieaanbieders meld u bij de ACM

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft een marktonderzoek gestart naar appwinkels. De ACM wil meer inzicht krijgen in de (on)mogelijkheden voor appaanbieders om hun applicaties te verkopen via de appwinkels van Apple (iOS-platform) en Google (Android-platform).

Signaal ACM: Het gebruik van data staat in 2018 centraal bij toezicht

Op 11 april heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) haar Signaal 2018 gepubliceerd. In het Signaal 2018 gaat de ACM uitvoerig in op de digitalisering van de economie, die kansen en risico’s meebrengt. Daarmee sluit de ACM aan op de actualiteit. Ondernemingen die gebruikmaken van data kunnen zich verheugen op verscherpt toezicht van de ACM.

Overlijden op social media?

Het wordt steeds gebruikelijker dat mensen van alle leeftijden meerdere of we kunnen zelfs zeggen vele online accounts op hun naam hebben staan. Denk alleen al aan de bekendste social media, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram. Maar heeft u niet ook één of meerdere email account(s), een Google Plus account, een opslagmogelijkheid bij Dropbox, Gmail of Hotmail en vele dagelijkse of wekelijkse berichten en nieuwsbrieven van andere diensten waarop u bent geabonneerd?Bij overlijden kom...

Toezicht op naleven regels door webwinkeliers

De Autoriteit Consument en Markt is een toezichthouder op bedrijven, waaronder webshop houders die de bevoegdheid heeft plaatsen te betreden, inlichtingen en inzage te vorderen, en om een last onder dwangsom en boetes op te leggen aan bedrijven, waaronder webshop houders, wanneer deze zich niet houden aan wet- en regelgeving.In het jaarverslag van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) over 2013 concludeert zij dat webwinkeliers niet goed op de hoogte zijn van de wet- en regelgeving rondom ve...