Zoeken
  1. Home
  2. Kennis

Onze kennisSterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
4 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:

Bestrijding van namaak consumentenproducten

De import en verhandeling van namaakgoederen zorgt voor steeds grotere schade. Niet alleen macro-eco...

Joost Becker
Lees meer

Conductore arrest: nieuwe hinderpaaljurisprudentie biedt (iets) meer duidelijkheid

Op 7 juni 2019 wees de Hoge Raad arrest in de zaak Conductore/Zilveren Kruis Achmea c.s. Zorgverzeke...

Koen Mous
Lees meer

Wie heeft recht op Facebook-account; de werknemer of de werkgever?

Heeft de werknemer of de werkgever het recht op tijdens het werk door de werknemer aangemaakt Facebo...

Joost Becker
Lees meer

Wie heeft recht op merknaam na einde samenwerking?

Wie heeft het recht op een merknaam ter zake een product, na het einde samenwerking met betrekking t...

Joost Becker
Lees meer

Geldt een kortere redelijke termijn tot nakoming in ingebrekestelling na eerder gestelde termijnen of sommaties?

De Hoge Raad wees vorige week een bruikbaar arrest over de redelijkheid van de termijn tot nakoming ...

Sven Wakker
Lees meer

Het hervullen van Heineken fusten met ‘vals’ bier is merkinbreuk

De rechtbank Rotterdam heeft op 6 maart 2019 geoordeeld dat het hervullen van Heineken fusten met an...

Christel Jeunink
Lees meer

Misleidende reclame Gall & Gall; zolang de voorraad strekt?

Galll & Gall adverteert met een advertentie in NRC Handelsblad met 'Topselectie wijnen' voor een bep...

Joost Becker
Lees meer

Auteursrechtinbreuk, welke criteria gelden er?

Wanneer is sprake van auteursrechtinbreuk? Volgens de wet zijn er meerdere gronden om op te treden t...

Joost Becker
Lees meer

Gebruik van productnaam in catalogus ook merkinbreuk?

Veel ondernemingen prijzen hun waren en diensten aan via catalogi, zowel op papier als digitaal op w...

Joost Becker
Lees meer

Reclame maken voor duurzame producten. Wat mag wel, en wat mag niet?

Het begrip 'duurzaam' heeft geen vastomlijnde betekenis, aldus een recente uitspraak van de Reclame ...

Joost Becker
Lees meer

Doorlinken van domeinnamen, wanneer onrechtmatig?

In de serie 'Doorlinken van domeinnamen, mag dat?' bespreken we de vraag in welke gevallen het doorl...

Joost Becker
Lees meer

Doorlinken van domeinnamen en het merkenrecht

Levert het doorlinken van een domeinnaam, die gelijk is aan of overeenstemt met een merk, een merkin...

Joost Becker
Lees meer
1 2 3 4 5 6
...
11