Zoeken
  1. Home
  2. Kennis

Onze kennisSterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
5 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:

In offerte toepasselijk verklaarde algemene voorwaarden gaan onderuit ("battle of the forms")

In een offerteaanvraag verklaart opdrachtgever zijn algemene voorwaarden van toepassing. In de daaro...

Koen Christianen
Lees meer

Zorgaanbieders let op: verscherpt fusie- en overnametoezicht door de ACM in aantocht

In een brief aan de Tweede Kamer van 18 februari 2020 heeft de Minister van VWS laten weten dat hij ...

Sjaak van der Heul
Lees meer

Mag reclame worden verstopt in bevestigingsmails?

Mag in een e-mail die eigenlijk voor een ander doel wordt gestuurd ook reclame worden "verstopt"? Di...

Mark Jansen
Lees meer

Licentieovereenkomsten: wat is een licentieovereenkomst? (Deel 1)

In deel 1 van deze blogserie gaan wij in op de aard van een licentieovereenkomst: wat houdt een lice...

Christel Jeunink
Lees meer

Licentieovereenkomsten: het toepassingsgebied (Deel 2)

In deel 2 van deze blogserie gaan wij in op het toepassingsgebied van licentieovereenkomsten. Met an...

Christel Jeunink
Lees meer

De ACM kan geen nieuwe verplichtingen introduceren tot verwerking persoonsgegevens

Het College voor Beroep voor het bedrijfsleven (CBB) heeft op 14 januari 2020 geoordeeld dat de ACM ...

Mark Jansen
Lees meer

Opeisen van een domeinnaam, hoe werkt dat?

Het claimen van een domeinnaam waarin je merk of handelsnaam gebruikt wordt, kan door een vereenvoud...

Joost Becker
Lees meer

Zet ACM de aanval op techsector voort en schiet zij zorgaanbieders te hulp?

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 31 januari 2020 haar definitieve focus voor 2020 beke...

Sjaak van der Heul
Lees meer

Misleidende reclame op Instagram?

Wanneer gaat een reclame-uiting op social media 'gepaard met onjuiste informatie'? Geldt dat ook voo...

Joost Becker
Lees meer

Certificering als B Corp, een nieuw fenomeen in ons vennootschapsrecht?

Wereldwijd doet zich het intreden voor van een nieuw vennootschapsrechtelijk fenomeen: ‘Beneficial C...

Imke Poos
Lees meer

Hoe precies moet een merkregistratie of -aanvraag zijn?

Merken moeten altijd geregistreerd worden voor bepaalde waren en/of diensten. Basisregel is dat een ...

Joost Becker
Lees meer

Verzekeraar mag geen telefoonnummer vragen aan beoogde nieuwe klant?

Het KIFID heeft in een recente beslissing geoordeeld dat het in strijd met de AVG is wanneer een ver...

Mark Jansen
Lees meer
1 2 3 4 5 6
...
102