Events Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht, 2e helft 2022
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
Een bedrijfsgeheim is informatie die geheim is met handelswaarde en waarvoor vertrouwelijkheidsmaatregelen zijn getroffen, zoals een geheimhoudingsbeding.
Steeds meer bedrijven gebruiken influencers om reclame te maken voor producten. Bedrijven dienen rekening te houden met de regels op het gebied van oneerlijke handelspraktijken bij de marketing van producten die bedoeld zijn voor consumenten
Bij inbreuk op Intellectuele eigendomsrechten (IE-rechten) kunnen verschillende vorderingen ingesteld worden. Het Hof van Justitie oordeelde recent in een arrest over het toepasselijk recht daarop bij grensoverschrijdende inbreuk op IE-rechten.
Voor de eerste helft van 2022 staan de volgende events voor u op het programma.
Vandaag heeft het Europese Hof van Justitie geoordeeld dat een framed link met een beroep op auteursrecht kan worden tegengegaan, onder voorwaarden
Bij inbreuk op intellectueel eigendomsrecht wordt vaak een sommatiebrief met onthoudingsverklaring verstuurd, of ontvangen. Hoe gaat u hier mee om?
Heeft de Mediawet gevolgen voor de handelwijze van vloggers en influencers op YouTube? Zo ja, wat zijn de gevolgen voor het maken van (sluik)reclame?
Handelsnamen, domeinnamen en merken zijn juridisch nauw met elkaar verbonden. Een domeinnaam bevat doorgaans een merk of handelsnaam. Maar wanneer is een gebruikte domeinnaam verwarringwekkend t.o.v. een oudere handelsnaam of merk?
Reclame op social media moet 'als zodanig duidelijk herkenbaar' zijn. Welke verplichtingen gelden er voor influencers en andere adverteerders? Lees hieronder meer...
De term XOXO, die veel op social media en in app berichten wordt gebruikt, is geen geldig merk. Dit volgt uit een merkrechtelijk arrest van het Europese Gerecht.
Het reclamefilmpje op Instagram om de verspreiding "van respiratoire virussen” te helpen stoppen, is niet strijdig met de Nederlandse Reclame Code (NRC).