BREAKING: KLM veroordeeld voor greenwashing
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
Een deelnemer aan een aanbestedingsprocedure klaagt online, via LinkedIn, dat er niet zou zijn gekeken naar Europese regelgeving. Kan de partij die de aanbesteding wint, met succes een verbod op het doen van deze uitingen vorderen?
Welke juridische eisen zijn er voor prijsreclame? En wat als er een verkeerde prijs wordt vermeld in reclame?
Is de reclame-uiting “Bespaar op je stookkosten!” misleidend? De toetsing van reclame uitingen
Beoordeling misleidende reclame; is reclame voor de “Nissan Qashqai met e-Power” misleidend door de suggestie dat deze auto volledig elektrisch is?
Nike heeft een oppositieprocedure tegen de merkaanvraag van ‘MAX 1’ ingesteld, op grond van haar AIR MAX-merken. Het BBIE wijst de claims van Nike toe.
Quooker claimt in een televisiecommercial dat met haar product water en energie bespaard kan worden. Deze reclame uiting wordt misleidende milieuclaim geoordeeld.
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
Koekjes van Ginger Thins hebben een kruidige smaak, terwijl volgens de verpakking van het product 0,2% gember bevat. Mag dat?
Een bedrijfsgeheim is informatie die geheim is met handelswaarde en waarvoor vertrouwelijkheidsmaatregelen zijn getroffen, zoals een geheimhoudingsbeding.
Mag een merk of handelsnaam zomaar overgenomen worden in Google Ads? Waar ligt de grens van het (on)toelaatbare in de concurrentiestrijd?
Steeds meer bedrijven gebruiken influencers om reclame te maken voor producten. Bedrijven dienen rekening te houden met de regels op het gebied van oneerlijke handelspraktijken bij de marketing van producten die bedoeld zijn voor consumenten