Verkeerde prijs vermeld in reclame? Juridische eisen aan prijsreclame
Welke juridische eisen zijn er voor prijsreclame? En wat als er een verkeerde prijs wordt vermeld in reclame?
Welke juridische eisen zijn er voor prijsreclame? En wat als er een verkeerde prijs wordt vermeld in reclame?
Op grond van wetgeving en jurisprudentie is bescherming van ideeën niet zonder meer mogelijk. Wanneer kan dat wel met succes ingeroepen worden?
In een recent merkengeschil is het merkhouder TikTok gelukt de inschrijving van TIC TAC K.O. tegen te houden, met een beroep op verwarringsgevaar...
Nike heeft een oppositieprocedure tegen de merkaanvraag van ‘MAX 1’ ingesteld, op grond van haar AIR MAX-merken. Het BBIE wijst de claims van Nike toe.
Met een merk kunt u producten of diensten van uw onderneming onderscheiden van die van andere ondernemingen. Door middel van het merkenrecht kan uw merk worden beschermd en kan bijvoorbeeld worden opgekomen tegen een derde die eenzelfde of een soortgelijk merk gebruikt.
Cosmeticamerk L’Oréal is het gelukt de letter K als merk te claimen. Het Europese Gerecht oordeelde hierover in een merkrechtelijke kwestie.
De slogan “Alleen nog even testen” is beschermd tegen slaafse nabootsing, zo luidt het vonnis in een geschil tussen Spoedtest.nl en Spoedtestcorona.
Copyright enforcement in the Netherlands is fairly easy. In this article, we explain the possibilities of obtaining an EU-wide injunction in the Netherlands.
Aan wie komt het auteursrecht toe op onderwijsmateriaal? Aan de werkgever of de werknemer? De wettelijke regeling hierover luidt als volgt ...
Het kopiëren van design kan een inbreuk op meerdere intellectuele eigendomsrechten opleveren. Wanneer is een design juridisch gezien gekopieerd?
Het al geruime tijd op de markt brengen van een succesvol product zonder door derden te worden aangesproken kan onvoldoende zijn om als auteursrechthebbende te kunnen worden aangemerkt, zo volgt uit een uitspraak van de voorzieningenrechter te Amsterdam.
Merkgebruik zonder toestemming van de merkhouder is in beginsel verboden merkinbreuk, tenzij de merkhouder dit gebruik vijf jaar lang bewust gedoogt.