1. Home
  2. Kennis

Onze kennis Sterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
1 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:
  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 57

Het niet doorgeven van een gewijzigde gezondheidstoestand tussen eerder ingevuld vragenformulier en de acceptatie komt eiseres duur te staan.

Feiten & omstandighedenIn een arrest van 22 september 2017 oordeelt de Hoge Raad dat de gewijzigde gezondheidstoestand tussen eerder ingevuld vragenformulier en de acceptatie van de verzekeringsovereenkomst (verder ‘de tussenperiode’ te noemen) aan Reaal doorgegeven had moeten worden.De echtgenoot van eiseres heeft met het oog op een te sluiten levensverzekering een gezondheidsverklaring (een vragenformulier) ingevuld. In de tussenperiode heeft de echtgenoot van eiseres zich tot de huisar...

Kifid & de Tuchtraad Assurantiën

Geschillencommissie Financiële Dienstverlening Bindend advies d.d. 6 juni 2017; nr. 2017-345

In de Eerste Kamer zijn vragen gesteld over het wetsvoorstel affectieschade

Op 11 juli 2017 is in de Eerste Kamer het Wetsvoorstel affectieschade behandeld. Diverse aspecten zijn aan bod gekomen en er zijn verschillende vragen gesteld. Deze vragen zijn te lezen in het Voorlopig verslag van de Commissie voor Veiligheid en Justitie. In dit artikel zal een aantal aspecten worden besproken.Aan de orde wordt gesteld dat niet helemaal duidelijk is waaruit dan moet blijken dat een meerderheid van naasten en nabestaanden een duidelijke behoefte heeft aan een vergoeding van a...

Tevredenheid over de afhandeling van letselschade

Onlangs heeft demissionair minister Blok (Veiligheid en Justitie) antwoord gegeven op de Kamervragen van het lid Van Nispen (SP) over de opstelling van verzekeraars bij letselschade. In zijn antwoorden wijst de minister op de Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL) en geeft hij aan dat deze goed functioneert. Hij is het dus niet eens met de stellingname dat de GBL een tandeloze tijger is. Hij wijst hierbij op de verplichting van verzekeraars de GBL na te leven en de gevolgen die verbonden...

Kifid & de Tuchtraad Assurantiën

Met de invoering van het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid) is voor de verzekeringsbranche een laagdrempelige rechtsgang gecreëerd: de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening.

Kifid & de Tuchtraad Assurantiën

Met de invoering van het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid) is voor de verzekeringsbranche een laagdrempelige rechtsgang gecreëerd: de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening

Kifid & de Tuchtraad Assurantiën

Met de invoering van het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid) is voor de verzekeringsbranche een laagdrempelige rechtsgang gecreëerd: de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening.

Kifid & de Tuchtraad Assurantiën

Met de invoering van het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid) is voor de verzekeringsbranche een laagdrempelige rechtsgang gecreëerd: de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening.

Kifid & de Tuchtraad Assurantiën

Met de invoering van het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid) is voor de verzekeringsbranche een laagdrempelige rechtsgang gecreëerd: de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening.

Kifid & de Tuchtraad Assurantiën

Met de invoering van het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid) is voor de verzekeringsbranche een laagdrempelige rechtsgang gecreëerd: de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening.

1 2 3 4 5