Niet naleven privacywetgeving vormt geen onrechtmatige concurrentie
Het naleven van wet- en regelgeving kost geld en heeft daarmee dus een prijsopdrijvend effect. Het k...

Het naleven van wet- en regelgeving kost geld en heeft daarmee dus een prijsopdrijvend effect. Het k...
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt een last onder dwangsom op aan een influencer met een web...
Het Europees Parlement heeft op 24 november 2020 ingestemd met een nieuwe richtlijn voor massaschade...
Bij inbreuk op intellectueel eigendomsrecht wordt vaak een sommatiebrief met onthoudingsverklaring v...
De Autoriteit Consument en Markt stelt 5 vuistregels voor het maken van reclame voor duurzame energi...
Met Black Friday en Cyber Monday voor de deur, zullen de hoge kortingen binnenkort weer om de oren v...
Overvaljournalistiek is een controversieel onderwerp. Veel betrokkenen zijn niet gediend van de werk...
Heeft de Mediawet gevolgen voor de handelwijze van vloggers en influencers op YouTube? Zo ja, wat zi...
Deze week verschenen aanbevelingen van de EDPB voor doorgifte na Schrems II en (in concept) nieuwe m...
In de journalistiek wordt de verborgen camera veel gebruikt, met alle controverse van dien. Televisi...
Reclame uitingen mogen niet misleidend zijn. Of reclame toelaatbaar is kan zowel afhangen van object...
Een ontvangen, ongepaste foto in een WhatsApp groepschat kan (voorlopig) leiden tot een ban van Micr...