Groene claim in reisbranche onder de loep; is 'duurzame keuze' toegestaan?
Mag er geadverteerd worden met duurzaamheid in de reisbranche, en reclame gemaakt worden met de term "Duurzame keuze"?
Mag er geadverteerd worden met duurzaamheid in de reisbranche, en reclame gemaakt worden met de term "Duurzame keuze"?
KLM is veroordeeld voor greenwashing. Over een reeks van 15 reclame uitingen wordt geoordeeld dat dit een oneerlijke handelspraktijk oplevert!
Begin december heeft de Europese Unie dan eindelijk een politiek akkoord bereikt over de AI Act. Deze wet zal grote veranderingen met zich brengen voor de toekomst van AI. De AI Act is echter onderdeel van een veel groter pakket aan AI-, data- en cyberwetgeving vanuit de EU. Veel van die wetten zijn minstens net zo interessant als de AI Act. Op welke moet u als bedrijf gaan letten? En op welke regels kunt u zich alvast voorbereiden?
Quooker claimt in een televisiecommercial dat met haar product water en energie bespaard kan worden. Deze reclame uiting wordt misleidende milieuclaim geoordeeld.
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
Een bedrijfsgeheim is informatie die geheim is met handelswaarde en waarvoor vertrouwelijkheidsmaatregelen zijn getroffen, zoals een geheimhoudingsbeding.
Voor de eerste helft van 2022 staan de volgende events voor u op het programma.
Wanneer is sprake van een misleidende verpakking? Deze vraag ligt voor bij de AH verpakking met de vermelding ‘Doosjevol’, in een uitspraak van het College van Beroep.
In 2021, the Dutch Ministry of the Interior published a code of conduct for online political advertisements, aiming to bring transparency to online marketing for political parties
Bij inbreuk op intellectueel eigendomsrecht wordt vaak een sommatiebrief met onthoudingsverklaring verstuurd, of ontvangen. Hoe gaat u hier mee om?
Heeft de Mediawet gevolgen voor de handelwijze van vloggers en influencers op YouTube? Zo ja, wat zijn de gevolgen voor het maken van (sluik)reclame?
Reclame op social media moet 'als zodanig duidelijk herkenbaar' zijn. Welke verplichtingen gelden er voor influencers en andere adverteerders? Lees hieronder meer...