1. Home
  2. Kennis

Onze kennis Sterker door kennis

Dirkzwager deelt actief kennis met iedereen die juridische of fiscale informatie nodig heeft. Waarom? Om het niveau van onze dienstverlening te verhogen en ons netwerk te vergroten. Kennis delen is kracht. Het geeft de cliënt inzicht en maakt samenwerking en advisering doelgerichter. Kennis delen vormt de basis van alles wat we doen.
1 filter(s) actief

Expertise

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Sector

Selecteer de gewenste filteritems

  • U heeft geselecteerd:
  • Combineren met:

Thema

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:

Auteur

Selecteer de gewenste filteritems

  • Combinatie niet mogelijk met:
Zoekopdracht delen:
Aantal resultaten: 19

Werknemer of zelfstandige: de kwalificatievraag

Zoals u in onze eerste blog heeft kunnen lezen kan het antwoord op de kwalificatievraag, of al dan niet sprake is van een arbeidsovereenkomst, grote gevolgen hebben voor zowel zzp’er als opdrachtgever. In deze tweede blog uit de blogreeks over (schijn)zelfstandigen staat de kwalificatievraag centraal. Waarom is deze vraag van groot belang en speelt de bedoeling van partijen wel óf geen rol bij de beantwoording hiervan?

Onderzoeker

In dit zesde artikel gaan wij in op de verblijfsvergunning voor arbeid voor een onderzoeker.

Overplaatsing binnen een onderneming

In dit vijfde artikel gaan wij in op de verblijfsvergunning voor arbeid in het kader van een overplaatsing binnen een onderneming (concern).

Europese blauwe kaart

In dit vierde artikel gaan wij in op de verblijfsvergunning 'Europese blauwe kaart'.

Het zoekjaar hoogopgeleiden

In dit derde artikel gaan wij in op de verblijfsvergunning voor arbeid ‘zoekjaar hoogopgeleiden’.

 De kennismigrant

In dit tweede artikel gaan wij in op de verblijfsvergunning voor arbeid als kennismigrant.

De TWV en de GVVA

In dit eerste artikel geven we een overzicht van de verschillende vergunningen.

Werkgever de rechthebbende van een twitter account?

Twitter is een voor velen bekende internetdienst. Met een maximum van 140 tekens kan er van alles aan berichtgeving de digitale wereld in worden gezonden. Berichtgeving die veelal kort en bondig is. Dit kan ook niet anders, het moet immers in (slechts) 140 tekens. Te weinig om een genuanceerde boodschap over te brengen, te overtuigen of begrip te kweken. Het zal dan ook niet verbazen dat twitter in binnen- en buitenland tot de nodige juridische perikelen heeft geleid. Zo zijn er in Frankrijk...

Het social media protocol - Tip 6: handhaving

Zorg voor een consequente handhaving van uw social media protocol. Spreek uw werknemers aan op overtredingen en houd u als werkgever ook aan de overeengekomen spelregels. Waak voor willekeur bij het treffen van arbeidsrechtelijke maatregelen tegen werknemers die het social media protocol overtreden. Een social media protocol dat slechts op papier bestaat, heeft in een eventuele gerechtelijke procedure weinig waarde.

Het social media protocol - Tip 5: kennisneming

Zorg dat uw werknemers daadwerkelijk kennis nemen van uw social media protocol en leg dit goed vast. Plaatsing van uw social media protocol op uw intranet of een geruisloze toevoeging aan het personeelshandboek is onvoldoende. Geef ruchtbaarheid aan datgene waar u in uw social media beleid voor staat en breng uw social media protocol op een regelmatige basis onder de aandacht van uw werknemers, bijvoorbeeld tijdens trainingen en vergaderingen.

Het social media protocol - Tip 4: juistheid informatie

Benadruk in uw social media protocol het belang van juiste informatie. Onjuiste informatie kan op social media snel een eigen leven gaan leiden en de praktijk leert dat iets wat eenmaal de (digitale)wereld in is geholpen er maar moeilijk weer uitgaat. Internet vergeet nooit iets. Over juridische geschillen waar de werkgever bij betrokken is, dient de werknemer zich overigens helemaal niet uit te laten. Benoem dit en eventuele overige ‘verboden gebieden’ in uw social media protocol.

1 2